Deklaracja Dostępności
Deklaracja Dostępności
Gmina Kłecko zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej: www.klecko.pl
Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Przygotowanie deklaracji dostępności
Deklarację sporządzono dnia:
Deklarację ostatnio aktualizowano dnia:
Deklarację sporządzono na podstawie badania przeprowadzonego przez podmiot zewnętrzny: IDcom Group Sp. z o.o.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem:
- Brak
Nadmierne koszty:
- Brak informacji.
Treści nieobjęte przepisami:
- Pliki PDF.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt.
Osobą kontaktową jest Bartosz Borowiak , adres e-mail: b.borowiak@klecko.pl . Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu: +48 667 500 067 .
Informacja zwrotna
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.
Żądanie powinno zawierać:
- dane osoby zgłaszającej żądanie,
- wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi,
- sposób kontaktu.
Jeżeli osoba zgłaszająca żądanie potrzebuje informacji w alternatywny sposób, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje wnoszącego żądanie o terminie realizacji, który nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku odmowy realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie ma prawo złożyć skargę w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub ich elementów.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę możesz złożyć listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
- Bartosz Borowiak
- ul. Dworcowa 14, Kłecko
- b.borowiak@klecko.pl
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl .
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Dostosowanie budynku:
W całym budynku znajdują się pola uwagi oraz linie prowadzące do poszczególnych pokoi. Drzwi oznaczone są kontrastowymi pasami. Na każdym poziomie znajduje się toaleta dla osób niepełnoprawnych. Na każdym z 4 poziomów -1, 0, +1 i +2 dostępna jest winda. W biurze podawczym znajduje się stała oraz ruchoma pętla indukcyjna. Na 1 i 2 piętrze znajdują wózki do ewakuacji osób niepełnosprawnych. Przy każdym pokoju umieszczone są tabliczki w języku braille'a. Na każdym poziomie budynku znajdują się tablice tyflograficzne z planem danego poziomu. Na schodach prowadzących do budynku i w budynku umieszczone są pola uwagi oraz podwójne poręcze. Do Urzedu można wejść z psem przewodnikiem.
Dostosowanie wejść do budynków:
Do budynku prowadzą dwa wejścia schodami, na których znajdują pola uwagi. Natomiast dla osób z specjalnymi potrzebami jest winda kursująca na wszystkich poziomach.
Dostosowanie korytarzy:
Korytarze i otwory drzwiowe dostosowane są dla osób ze specjalnymi potrzebami, nie posiadają progów.
Dostosowanie schodów:
Schody posiadają podwójne poręcze, stopnie zostały oznaczone kontrastowym kolorem.
Dostosowanie wind:
Winda kursuje na 4 poziomach, przyciski windy zostały również oznaczone alfabetem braille'a, dostępne są komunikaty głosowe. Winda jest odpowiednio duża dla osoby poruszającej się z pomocą wózka inwalidzkiego
Dostępność pochylni:
W budynku nie ma pochylni.
Dostępność platform:
W budynku nie ma platform.
Dostępność tyflomap:
Tyflomapy są dostępne na każdym poziomie. Tyflomapy znajdują się na odpowiedniej wysokości. Na poziomie zero znajduje się dodatkowa mapa dla doalety.
Dostosowanie parkingów:
Brak wydzielonych miejsc parkingowych, możliwość zaparkowania przy windzie - obniżony krawężnk jako podjazd.
Prawo wstępu z psem asystującym:
Do budynku i wszystkich jego pomieszcze mogą wejść osoby z psem przewodnikiem lub psem asystentem.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
W budynku znajduje się cichy pokój na parterze. W budynku dostępny jest tłumacz migowy online migam.pl
Dostępność tłumacza języka migowego:
W budynku istnieje możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego. Tłumacz dostępny jest w formie online poprzez platformę migam.pl
Dostępność informacji głosowych:
Informacje głosowe dostępne są w windzie.
Dostępność pętli indukcyjnych:
Dostępna stała i przenośna pętla indukcyjna w biurze podawczym.